Sunday, September 24, 2006

En ny vecka!

Jag har fortfarande inte fått tummen ur och gjort den där mallen. Iofs är den tänkt mer för bruksarbetet och denna veckan ska det fokuceras på moment- och precisionsträning i lydnaden för Allan. Vissa av momenten fungerar inte helt tillfredsställande. Han är ingen BC, men det kan man ju inte använda som ursäkt.. ;o)
Ställandet under march är det som står på prio ett. Han tar åt helsicke för många steg.. Som han utför momentet idag så står det mellan 5 och 0. Inge bra! Nollor ska vi inte ha. Efter veckans testningar och funderingar så lutar det åt att köra in kommandot på nytt. Men vi har bara en vecka på oss..
Läggandet kan bli bättre, men där känner jag att jag nog måste hitta rätt tonfall. Den träningen ligger alltså mest hos mig.

Om man kollar igenom alla moment på lydnadsklass I, så ligger han ungefär såhär i poängen:

Platsliggande: 10 (om han inte får för sig att "vända skinka, vilket jag sett hos honom en gång..)
Tandvisning: 10
Linförighet: 8, minst. Det som han kan tappa på är slarviga sittningar och att han inte är snabbt med i vändningarna. Ska lägga lite krut på det i veckan.
Fritt följ: Samma som ovan.
Platsläggande: 6 som det ser ut i dagsläget..
Inkallande: 10 om han inte slarvar med sättandet (han brukar inte det, men det är det som kan hända med honom)
Stående: 5 som max i dagsläget..
Hopp över hinder: 8
Helhet: svårt.. Men över 8 iaf!

Med dessa siffror så skulle vi hamna på sura 159 poäng! Så ja, jag måste göra någonting åt ställandet! Man ska helst inte göra under 8 poäng/moment. Då blir det krävt..
Hans bästa resultat är 161.

Ska klura på det där med ställandet inatt! Tänker oftast bäst på natten.. :o)

No comments: