Sunday, March 11, 2007

Höglöpande tik i huset!

Rabiestrasan, den lilla avarten i hushållet, höglöper. Inte bara av ondo, ett perfekt sätt att kontrollera och eventuellt stärka sin ledarposition! Allan sniffar i luften, ögonen går nästan i kors på honom. Så sneglar han på mig.. Hon åmar sig framför honom, sticker upp rumpan i nyllet på honom och Allan han lider. Hennes kissfläckar luktar så gott, så gott. Tom så att Allan glömmer bort sin nyligen upphittade boll under promenaden och låter den ligga!!

Ja, lite synd är det allt om Allan. Men han fogar sig. Hon är mattes. Dagen till ära monterade jag dock upp grinden. Jag litar faktiskt inte på att han inte är en ögontjänare. Valpar av toypudel/JR/rottweiler? Eh, nej tack!

Hoppas att höglöpet släpper lika fort denna gången som förra. Ett par dagar. Mer träning och ledarskapskontroll vill vi inte ha. Varken jag eller Allan.

2 comments:

Anonymous said...

Hallå, vilken skojsig korsning det skulle kunna bli :p...hehe vrålmuskulös pudel ;), är allt väl med er annars då?

Ha de gott Henke & Ruffe

Anonymous said...

Tja, jag kan skicka valparna till dig? Med tillhörande moder? *Host*
Just nu är hon billig. _Dom_ billiga. Nu får det vara nooooog!!

*Rusar runt och sliter sitt hår*

Hur kan det vara att man förtränger från gång till gång hur drygt det är med löptikar och hanhundar?

Allt väl, bara bil-lös. Skittrist! Så ditt mail ligger och vilar i väntan på att en bil ska trilla ner i huvudet på mig? Kanske inte då, men det hade underlättat med bil om man ska ta sig ut i de södra skogarna.

Så, jag hör av mig.. :oD