Saturday, March 24, 2007

Sökträning!

Och minsann; lyssnade inte vädergudarna? :oD Vilket vårväder! Synd bara att det inte blir så mycket sol i skogen under alla träd.

Vill först och främst tacka det trevliga sökgänget! Kul med en salig blandning av raser, nivåer och kunskaper!
Allan gjorde bra ifrån sig. Mot slutet tappade skallet sin kontinuitet och kraft, men det hänger fullt och fast ihop med hans kondition. Att dessutom ha dålig kondis tillsammans med att vara skallmarkör är en dåååålig kombination.. Allan har numera kluven tungspets. Dumt att inte ta in tungan innan man skäller?
4 markeringar, ett tomslag (med bra sökdjup) och tills sist en markering. Halvdöva figuranter.. ;o) Hans skick var inte helt raka idag, men han jobbade fint och hellre en självgående hund än sök på ren lydnad.
Så absolut nöjd!
Kom hem och hann göra tre budföringar innan vi skulle vidare på kalas och även det fixade han galant! Klockrent!

Så nu har jag beslutat att tävla i appellsök den 17 maj! Jäklars vad jag ska trakassera sökgänget! ;o) Och nästa gång lovar jag att figga varenda ekipage! Idag figgade jag inte en enda gång.. *harkel* MEN, det var oerhört kul att se de andra hundarna jobba och få insyn i arbetssättet.

Från golvet hälsar en trött Allan att tungan numera slutat blöda..

6 comments:

Anonymous said...

Hej!
Nu var du snabb.
Kul med lite nytt i sökrutan, och är vädret så fint som idag så gör det inget att det tar lite längre tid.
Samma plats nästa söndag kl 10.
du kan få min hemsideadress den här vägen.
www.travarens.se
Vi syns /Kicki

Anonymous said...

Tack för länk! Ska genast smita in och kolla! :oD
Ajtusan.. Så dumt att det var söndag. Min syster med barn kommer upp lördag och stannar några dagar. Nå, kanske de vill göra något på egen hand just på söndag! ;o)

Trist att jag var tvungen att smita ifrån tidigare idag. Men samma väder beställs till nästa gång!
Syns!

Anonymous said...

Kul att du dök upp, var riktigt fin vovve du har, fast han såg ut som efter ett slagsmål efteråt ;O)

Ja nog ska du få figga...och jag ska ta med hörselproppar till nästa gång utifall man råkar hamna som figge för Allan ;o) men du får nog vadera tungan åt han nästa gång...*ler*

Det vart en riktigt trevlig dag.

Synes.

//Henrik med halvan

Anonymous said...

*Garvar* Kan sponsra gänget med öronproppar! ;o)

Kul att få se "halvan" oxå! Vi snackar två ytterligheter av samma ras! *S* Men jag vidhåller; jag hade föredragit din storlek på rottis i sökskogen! Och i sängen.. Och i soffan.. Och på promenaderna.. ;o)

Syns!
*Smiter in och kollar eventuell uppdatering i din blogg*

Anonymous said...

Halloj!
Eftersom (nästan) alla andra varit här redan måste väl jag åxå då... Får se om man fattar hur det funkar bara...

Skönt att se att tungan gav med sig. Kanske kan kalla honom Sir Allan nu istället, med kluven ormspets och allt.

Ha D!

Anonymous said...

Hej Andrea!
Kul att du oxå hittade hit!

Sir Allan var bra! :oD Allan; hunden med flertalet öknamn..

Syns i skogen!