Tuesday, March 06, 2007

Tävlingsstart?

Sitter och bläddrar lite i tävlingskalendern och inser hur bortskämd man var under sin tävlingskarriär i Skåne. Har uppe är säsongen kort och det är längre mellan klubbarna. Blir knivigt att försöka få till ett godkänt lägreklass innan utställningssäsongen. Men äsch! Utställning kan banne mig vara!

Så är ju frågan om jag ska starta Allan i spåret eller i sök. Beslutsångest kallas det..?
21 april är det appellspår 6 mil bort. I appelsök är första träningstillfället 5 maj och då 20 mil bort.. Känns ju sådär kul att behöva åka den sträckan redan i appell!
17 maj har vi appellsök och -spår i grannstaden.

Lydnaden då? 9 september. *Räknar lite snabbt* Anmälan inne om 1,5 vecka! Egentligen hade jag ju tänkt åka till Lilla Sthlm i påskhelgen.. 22 april kommer nästa chans och då genast längre iväg.
2 juni ska jag iaf tävla lydnad igen, då på en klubb som jag är väldigt nyfiken på. 14 juni oxå i närheten. 29 juni igen.. Vaknar man till liv här uppe i juni? :oD

Nå, vid det laget så ska jag ha LPI, så lydnaden löser sig.
Men brukset då? *Svettas lite och grubblar* Inser att jag måste ta ett beslut ganska snart!

3 comments:

Anonymous said...

Hejsan, såg att du varit in på min blogg och kladdat :), du var intresserad av sök, du kan väl höra av dig...mitt nr står i min blogg på första sidan så även en mailadress till mig.

Så ska jag även prata med dom andra tokarna hur vi har med plats för en till, jag själv anser inte det vara något bekymmer, men måste ju höra med resten av gänget... //Mvh Henrik

Anonymous said...

Hej!
Det här med cyberrymden är ganska fasionerande.Henrik ringde och sa att du ev. ville ha sökkompisar.
Var bor du? Kom gärna och träffa oss, så kan vi komma överens om nåt.

Anonymous said...

Mailar Henrik så kommer vi säkert i kontakt!
Inte tackar ni väl nej till ännu en figurant.. ;o)