Tuesday, April 17, 2007

Lydnadsträning ändå!

Vi körde ett pass iaf idag. Körde igenom ettan.
Apporteringen i ettan hade jag ju missuppfattat och apporttokiga Allan behöver onekligen träning där. Han har svårt att låta bli att ta apporten innan kommando.
Byggde även ett hinder av "bra-att-ha" som blev ca 70 högt. Inga sidopinnar och Allan hoppar lite på sniskan, så styrpinnar behövs. Annars har han ju inga problem med höjden trots sin klumpighet.
Läggandet var jättebra, ställandet helt ok. Tyvärr har han en blyklump i rumpan och vill gärna sätta sig så snart jag är tillbaka igen. Men det är bara mängdträning som gäller! Så länge han inte flyttar sig under själva momentet så har vi lite tid på oss att fixa avslutet.
Inkallning inga problem. Såklart.. :oD
Körde bara fritt följ idag eftersom jag inte ens tagit med mig koppel ut, men han går jättebra! Det enda som jag vill anmärka på är att han är lite sen i vändningarna (helt om). Jobbar vidare på det!
Avslutade med en platsliggning och fick obeställd men välkommen störning då grannens tonårsdöttrar kom hem och äntrade studsmattan.. :o) Idag låg han fint och inga tendenser till snus och skinkvändningar.

Ser rätt igenom ganska bra ut alltså!

1 comment:

Unknown said...

Hej!
Tack för inlägget i min gästbok! :D Ja, dom är fina rottisarna! Du har själv en tjusig herre!!! Ha det bäst!!! /Maria & Ronja