Monday, April 23, 2007

Utmanad igen!

Det går tydligen ut på att man ska skriva vad man gjorde och minns av de år som slutar på 0, 2 och 7... Men Tindragull som gav mig utmaningen gav utmaningen till hundbloggen. Så det får bli mina hundår? *S*

1677:
1 år gammal och mina "hundår" hade ännu inte börjat..

1980:
4 år och fortfarande hundlös.. *S*

1982:
Nu var jag 6 år. Året innan hade vi faktiskt under en kort tid en korsning schäfer-labrador. Hunden var inge vidare mentalt och en omplacering, så hundägandet blev kort.

1987:
11 år gammal och forutom hästar så var det mormor och morfars jakthundar som gällde. Sassa, en strävhårig tax och Spralla, en drever.

1990:
14 år gammal och drömmarna om egen hund uppfylls aldrig. Min syster är hyperallergisk. Fortsätter att träna mormor och morfars hundar och cyklar 2 mil tor ett par-tre gånger i veckan för att vara med dom.

1992:
16 år gammal skaffar jag min första hund. En schäferhane som suttit inlåst i en källare. Lyckan blev kort med Karo då hans höfter var så dåliga att han fick avlivas efter bara ett par månader.
Köpte sedan Chaplin, en korsning schäfer/bc/newfoundland/retriever. Eller rättare sagt; JAG skaffades av honom..

1997:
Jag har börjat tävla med Chaplin och blivit aktiv inom SBK. 1997 skaffar jag min första rottweiler, en tik som kallades Heavy. Med Heavy blev jag om möjligt ännu mer aktiv.

2000:
Chaplin har flyttat till min kompis föräldrar och Heavy och jag lever "ungkarlsliv" som mest består av träning.. :o) Startar detta år i lydnadsklass III med henne. Under 2000 kommer Johan in i mitt liv.

2002:
Johan och jag har flyttat ihop och en schäfertik som kallades Uzi kommer in i bilden. Tanken var att Johan skulle träna henne, men istället tog han över Heavy och körde upp henne till Tjh och jag började tävla med Uzi. Heavy blir sämre och sämre i både leder och EP.. :o(

2007:
Jag lever nu med Allan, Muffin och deltid med Kina. Tävlingsdebut med Allan sker under året.

Den som känner sig manad får anta utmaningen! ;o)

3 comments:

Anonymous said...

1677??? Hyfsat gammal jycke du har! ;D

Anonymous said...

Hoppsan, snacka om att fuskläsa! Det är ju DU som är gammal! :D

mig said...

*Asg* Ja, jääääklar!
Men då måste jag ju vara sanslöst klok, med den aktningsvärda ålder! ;o)
(Och en del bara KAN inte låta bli att märka ord! *S*)