Saturday, April 14, 2007

Sök i solsken!

Oj, vilken kontrast mot måndagens sökträning! I måndags snöade det och låg på nollan. Idag strålar solen och termometern visar på 21 grader i skuggan!! Kändes helt sjukt att bli svettig i bara t-shirt i skuggig skog i mitten av april i Dalarna! I Skåne är vi ju mer "vana" vid sådana här dagar vid denna tiden på året. :o) HÄRLIGT!!

Nå söket då? Det var Kicki, Henrik, jag och Johan som var ute. Johan fick mest agera "barnvakt" dock, eftersom båda barnen var med ute i det fina vädret idag.
Första hund var Ruffe som fick bannor av Kicki så tom JAG blev rädd.. ;o) Han pinkade den sedvanliga "det här är MIN figge", men Kicki var på sin vakt. I övrigt jobbade han fint och tog min halvdolda lega utan problem. Även om min andra lega på fullt djup fixade han fint.
Sen Allan. Även idag koncentrerade vi oss på "stiglydnaden" men det gick betydligt bättre än i måndags. Mer träning behövs dock..
På skicken jobbade han lugnt och fint och höll ett resurssnålt skall vid figgarna. Kanon! Fast sen upptäckte han Ruffes kvarglömda korvar vid sista legan och kom av sig lite.. *S* Det tog ett tag innan han kom på vad det var han sysslade med, men till slut kom ett nytt skall och belöning kunde fullföljas!

Jolly hade bekymmer vid min första lega (halvdold) och lyckades springa 10 meter ifrån hela tiden, precis så hon missade den stackars lilla vittring som vinden med knapp fart flyttade. Fem skick, sen hittade hon mig! :o) Hon hade en figge sedan innan och en därefter. Jag skulle legat som figge 4 igen, men eftersom det var så varmt och Jolly nästan jobbade slut på sig på den halvdolda figgen, så avslutade Kicki vid tredje skicket efter funnen figge.
Vi gjorde även ett provskick på Kina och hon lämpar sig absolut för sök! Måste bara tjata inkallning på henne, då hon inte ville komma tillbaka till sin husse.. *S*
Avslutade med uppletande och fika och begav oss hemåt igen.

Allan har hittat en bit brandslang vid uppletandet..

Ett mörkt och suddigt sökskick..
Fler bilder togs, men jag glömde kolla av med Kicki och Henrik om det var ok att publicera dom, så jag återkommer i ärendet! :oD Dessvärre tog batterierna slut lagom tills Kicki skulle skicka, så hon fastnade bara på fikabilder.. *S*

3 comments:

Anonymous said...

Publicera mig du, men då hamnar även ni på nätet om det är ok för er :o)

Tack för en härlig dag i skogen.

Ha en fortsatt trevlig helg.

Anonymous said...

Vad vi är händiga på att uppdatera våra sidor när vi varit aktiva med våra vovvar :-). Jolly sover som en klubbad säl i soffan, medan vi kollar på travet. Det är ju så många reklampauser så man hinner med att skriva lite vid varje. Inte gör det mig nå't om jag råkar bli med på bild på din sida. Jag finns ju redan med på min egen.

mig said...

Henrik;
Men absolut!
Blev någon riktigt bra bild på dig och Ruffe. Säg till om du vill ha, så skickar jag i originalstorlek!

Kicki;
Det är så mycket roligare att komma hem och uppdatera när man varit i skogen juh! *S*
Hundarna här trynar inte värre än vanligt.. Vi har njutit av solen ute och planterat lökar. Ja, mest jag då och inte så mycket hjälp av hundarna fick jag..