Tuesday, April 17, 2007

Trångbodda!

SAAB:en räcker inte till att forsla 2 rottisar i. Eller jo, räcker till gör den, men ska man ha grindar så försvinner takhöjden. Förvisso ska hundarna ligga ner vid färd, men de kommer inte ens att kunna sätta sig upp vid "förvaring". Och grindar är ett måste nu när vi går mot varmare tider!
Så nu får vi se oss om efter annat och idag ska vi åka och titta på en 745:a. Känns hårt att byta bort SAAB:ens komfort mot en "sosseconteiner" men hundarnas comfort är ju minst lika viktig. Hoppas att Volvon fyller våra krav och att det blir affär!

Allans ögoninflammation har äntligen gett med sig. Han fick ett hårstrå i ögat för några dagar sedan som inte ville komma ut. Ville inte pilla för mycket heller JUST för risken för ögoninfl. Så får han det ändå..
Nå, det räckte att tvätta rent några dagar med ljummet vatten, så vi slapp veterinärbesök. Man skulle ju haft medikament hemma, men allt har så kort hållbarhet. Å andra sidan är det skönt att slippa medicinera när man kan behandla med ljummet vatten. Vågskål..

Idag är det lite svalare igen. Velar fram och tillbaka om vi bara ska ta en lugn dag eller om vi ska ta ett rejält träningspass. Skulle velat ta nya foto på Allan under träning till hemsidan, men kameran är inte hemma. Ser jag ett tecken..? ;o)

2 comments:

Anonymous said...

Så klart att du ska ut och träna. En annan sitter i skolan och försöker göra nytta. Jolly sitter i bilen, så det blir ett störningspass här ute på Skönviksområdet när jag är klar.
Det där med att ta kort medan jag spårade, du vet inte hur många kvaddade bilder jag fick kassera:-)

mig said...

Och det är då man är tacksam över digitalkamera! :oD

Har svårt att hitta motivation för att träna idag och då blir det oftast mest skit. Tror jag tar en långpromenad och tränar "nåt på vägen" helt enkelt.

Lycka till med störningspasset! Tittar in på din sida senare och kollar hur det gick! :o)