Monday, April 09, 2007

Sökträning i snö..

Vädret, ja.. Isch! MEN! Det finns fördel med snö. Man ser var man gått när man vallat och man ser var man gått när man lagt spår.. ;o)

Idag var vi tre tappra som var ute; Lenita, Henrik och jag. Valde att göra djupa korridorer, 4 stycken med orörd mark emellan.
För egen del satsade jag på lydnaden på stigen, vilket behövs om vi ska kunna starta appellen den 17 maj. Det gick väl lite si och så.. Allan var hetare än hetast då han suttit ganska länge och väntat på sin tur. Lite mer träning behövs alltså!
Däremot gick han ut bra på djupet och hade bra markeringar.

För de andra två gick det bra idag! Så allt som allt var det nog tre ganska nöjda hundförare som gav sig hemmåt i snömodden. :o)
Nästa helg hoppas vi på roligare väder!

4 comments:

Anonymous said...

Ja visst är jag nöjd, men inte fullt nöjd...tänker på Ruffes pisserier!

Om man nu ska vara självkritisk :o)

Ha det gott

Henke & Ruffe

mig said...

Självkritisk ska man vara!
Ja, pinkerier är ju aldrig kul. Tom Allan slog ju en pink, förvisso utanför rutan, men dock under arbetstid..
Bara på det igen! ;o)

Anonymous said...

Hej hopp! Hemdatorn fryser inte till is när jag skriver i din blogg, tack och lov:-O
Tack för en trevlig (och lyckad)dag, och tusen tack för dina spårtips gällande Ozzy!! Känns jättebra, skall köra vidare på det..nu kan jag se ljust på spårandet igen..:-)
Ha det, tills vi ses igen./Lenita

mig said...

Kul att du vågade dig hit Lenita!! :oD Du får skälla på din chef, klart att arbetsdatorn ska kunna gå in på blogspot! ;o)

Ska följa ditt spårande! Även om jag tycker det är ofantligt trist med spår, så har jag haft gott om tillfälle att snappa upp ett och annat! *S*

Ses i skogen!